Första gången i blogträsket, mest för att Henrol ska få vara med om vad som bestäms om SSH-spelen. Nån som läser det här och inte förstår? tråkigt! Endast för invigda typ.
Smekte ihop ett möte i helgen där vi försökte komma fram till vissa bitar ang. spelen. Helt otippat blev undertecknad både ordöfrande och sekreterare, jag sög för övrigt på att hålla ordning på mötet.
Dagordningen såg ut som följer:
*Lag och vilka spelare
*Lottning
*Location a.k.a plats
*ölsort
*grenar
*inkvartering
*tidsplanering(?)
*förfest
*material
*proviant
*logistisk
En jävla massa mer eller mindre vettiga punker, om det bara hade fungerat som det var tänkt.. t_T
Först upp: Lagen
De lottas! vilket sker på förfesten, mer om det senare. Kom fram till att vi behöver minst en spelare extra, annars omkullkastas hela idén om lag. Utan lag ingen lottning och att blogga suger. Stort plus om vi får in tre nya spelare så att vi får ett lag mer än förra året, men man kan ju inte ta in vem som helst, bara kvalitetsmänniskor platsar. Henriks landsflykt lämnar oss med ett stort hål att fylla. Nils, den lilla fuckern bangade för att gå på eurodisco i Tüskland. Inte för att han var med förra året, men han hade varit ett substitut till Hein, ungefär lika bra som kaffesurrogatet under 40-talet. Morfar vet vad jag menar.
Iafl, vi kom fram till att är man med så är man med! Finns ingenting som heter dra sig ur. Att dra sig ur DET FINNS JU LIKSOM INTE!! Gör man det får man smaka på fisten, alla utom Jarko, han är livsfarlig. Han blir överkörd...Av en lastbil, helst en stor och tung.
Nils har dragit sig ur, han får fist, eller könssjukdomar i Tüskland.
Tänkbara kandidater är: Stefan, Jarko, Anders och Patrik (de 2 sistnämnda är Mickes bröder) Basse hade platsat men han är för ung t_T
Förfesten då: Första oficiella semesterdagen vecka 32, antagligen på måndagen. Då blir det förfest. Hur? En riktig fyllekryss, 24 timmars eller så för att bunkra upp med öl och lotta lagen, förutsatt att vi har jämnt antal spelare. annars vet vi inte. Det är lottning i baren, med hjälp av spelkort. Slipstvång är givet, straff för glömd slips är ännu inte fastställt, men det lutar åt fist, eller i Jarkos fall...en lastbil. Eventuellt kan det bli tal om regeljustering för grenarna efter lottningen och den obligatoriska ölsvepningen.
Jag vet, jag vet. Finns ingen riktig röd tråd här, men det är för att protokollet suger!
Ölsort: Vem vet, inte Karhu, Koff eller Norrlands iafl får helt enkelt avvakta och se vad som är billigast på båten. Det enda som bestämts här är att alla dricker samma sorts öl under spelen (Micke får dricka light dock, hans balett-tränare var lite orolig). Under spelen är det inte heller tillåtet att dricka nånting som har lägra alkoholhalt än ölen. Sprit är okej, men dumt..Fråga Kalle..
Grenarna:
4öls-svepning - laget (som består av 2 personer om du inte fattat det) ska svepa 2 öl var på kortast möjliga tid. (Här kommer Swarres lag förlora)
Äggkastning - laget ska kasta ett rått ägg fram och tillbaka och samtidigt öka avståndet, de som klarar längt avstånd utan att ägget går sönder vinner. (Swarres lag kommer förmodligen förlora här också)
Blind mans öl - i en cirkel med en diameter av 3 meter läggs 4 öl ut medan laget har på sig ögonbindel och snurras 10 varv. Laget ska sedan hitta ölen, när alla öl är hittade ska de drickas upp fortast möjligt. (Är Kalle skitfull har han inte en chans här)
Stockstötning - Längst vinner, helt enkelt. Stocken måste stötas med 2-handsfattning underifrån..oldschool highland rules typ. Fast den får landa hur fan den vill, bara den flyyyyger långt. (Här är undertecknad ganska svag)
Stenstötning - Kulstötning, alla förstår..LÅNGT! så långt som möjligt. Mäts ifrån där stenen stannar, inte landar..Helt oberäknelig gren.
Skottkärra - en stafett kan man säga. Ena lagkamraten håller, den andra går i skottkärra 15 meter, sveper en öl, sen tillbaka fast med ombytta roller och svepa en öl.
Hinderbana - Vi kommer vara ute i naturen nånstans, det gäller att springa fort och dricka öl ännu fortare. Skitkul eftersom alla är rökare, alla utom Swarre.
Spjutkastning - värdelös gren men Micke VÄGRADE ha med yxkastning för att han höll på att dö av en yxa för länge längesen. Viktor och jag kommer däremot köra yxkastning på förfesten som uppvärmning. Det gäller iafl att komma så långt som möjligt med spjutet, det är ännu oklart om det måste ställa tig i marken eller om det kan landa hur som helst. Det var Kalle som insisterade, tror han har tjuvtränat.
Idioten - Talar för sig själv. Idioten. När man sprungit klart sveper man en öl, sen är det lagkamratens tur att springa - och dricka.
Spikslagning - 5 st 4 tums spik ska slås i så fort(?) som möjligt, eller med så få slag som möjligt, efteråt ska en öl svepas. Detta görs av båda i laget.
Dragkamp - Reglerna är luddiga här men det gäller att dra, det är väl någon form av utslagstävling eller något.
Ironman - den sista och mest fruktade grenen, laget ska svepa 6 öl på kortast möjliga tid - här garanteras spya och skratt.
Vinst i en gren ger 2 poäng, andraplats ger 1 poäng. Vinner man en gren har man dessutom möjlighet att ta en bonusöl. Sänker man den inom 10 sekunder, tror att det är 10, så får man en extrapoäng.
Location a.k.a plats är ännu inte klart. Ev. ska vi hålla till vid en sjö på Tyresö, tälta och vara råmanliga. Det visar sig förmodligen imorgon när vi har varit och scoutat sjön.
Helt otippat hann vi inte med hela dagordningen, det blev för kallt, jag blev kissnödig och det var idol på tv. Resten bestäms väl nån gång snart kan man hoppas.
Jaaa, just det. De som är klara för SSH-Spelen är:
Kalle
Viktor
Micke
Swarre
Tim (idioten som skriver)
SSH-Spelen
Lite kamp - Lite naket - MASSA öl
närmar sig med stormsteg.