torsdag 16 augusti 2007

SSH-Tävlingsdagen

Så var det avklarat, för exakt en vecka sen hände det. Årets fetaste händelse!
På allmän begäran (okej d va Hein som ville veta) är det dags att uppdatera omvärlden (Hein) om vad som hände, hur det hände och varför det hände.
Efter båten, skitfulla, hem för att packa. Tigga lite skjuts och sen var man på väg igen. Kommunikationsproblem, lokationsproblem. Men vi handlade mat och kom till platsen. Bilarna stannade på storängens parkering (tror jag att den hette) därifrån väntade en 1½km lång promenad genom obanad terräng (grusväg) till campingplatsen. En promenad som normalt tar 15 minuter tog ungefär en timme. Varför? Packningen var mäktig, bärarna var mindre mäktiga. 12 plattor öl, en massa mat, tält, sovsäckar, rep, yxa, en hel arsenal med andra vapen, lite whiskey, lite rom and the list goes on. Det viktiga är iafl att Viktor fick bära! Det fick alla..jag också tyvärr t_T.
Jag och Micke kom först till campingplatsen, rätt givet med tanke på vår utmärkta fysik och vår gedigna överlevnadsträning. När vi lastat av vår packning återvände vi mot resterande för att hjälpa dem. Till vår stora fasa, eller fasa och fasa, förvåning, upptäckte vi att det dels verkar vara för många kommatecken i den här meningen och dels att champinjonerna hade tiggt skjuts.
Vem var den här mystiske mannen som skjutsade dem? Varför gjorde han det och vad ville han få ut av det? Har fått veta att han vill skära halsen av en av champinjonerna, tror det var Viktor - smelliest man in the world. Fast vad vet jag. Hans namn var lika märkligt som han - Odd, förmodligen pårökt, säkerligen småfull, men fortfarande en hyfsad chaufför. Dialogen i bilen gick till ungefär såhär: Vart ska ni då grabbar?
-En bit längre fram typ, tror det var en jävla stor myrstack där.
* En myrstack! EN MYRSTACK!? Varför sa ni inte det direkt!? Jag vet precis vart ni ska!
Han visste vart dom skulle, champinjonerna kom fram, lite mer utvilade än alla andra, men så är dom lite klenare också - vilket skulle visa sig i tävlingen.

JA! DET ÄR EN FETT SUBJEKTIV BLOG! DET ÄR MIN BLOG! JAG SKRIVER VAD JAG VILL!

Alla som inte hade sett stället innan gratulerade oss för ett utmärkt val av plats och lyfte på hatten, alla utom Kalle. Han gnällde som fan när han försökte smälla upp sitt tält i kolmörkret när han var snorfull, det gick men bara knappt. Fast sen spårade det ur totalt. Månen förföljde honom, den hoppade runt och vägrade vara stilla. Kalle hoppade efter och Viktor började också lacka på månen. Odd var bara lycklig.

Nu är det onsdag, det är dags förr SSH-games. Alla sover, Kalle är uppe tidigt, Tim går upp. Jarko kommer, sen Patrik eller Micke. Viktor fick man ju fan sparka upp ur tältet, men det är en senare historia. Tre rekordeliga unga män är uppe och vi behöver mat. Mecka lite ved och sen är elden ett faktum. Till frukost blir det korv, ägg och bacon. Äggen och baconet var proteinberikat med barr och grus från Kalles kniv som han släpade i marken och hackade allt med, det var tydligen inge vidare. Jag höll mig till korv. Haha, viktor den sopan, fick en "tallrik" serverad till sig i tältet. Det knastrade duktigt om den. Men sen visade han sig.

Det började bli dags att smeka igång SSH 2007!! Eftersom vi trots all minutiös planering hade åkt ifrån alla protokoll och all planering letade vi fram papper och penna för att försöka komma ihåg alla grenarna. Det var inte lätt, men det gick och ser ut som följer: (alla papper luktar fortfarande rök, brandrök)

4-ölsvepning
Stockstötning
Dead mans carry
Äggkastning
Terrängbana
Stenstötning
Dragkamp
Kast med liten jude..ehm bildäck
Skottkärra
Idioten
Blind mans öl
Ironman

Först ut 4-ölsvep. Lottdragning om vilka som ska lida först. Är inte säker, men tror det blev 2 skinheads och en orakad pung som drog det kortaste strået och fick börja. 1 minut och 12 sekunder tog det för dem att trycka i sig totalt 4 öl. Några spyor, massa gapskratt och succén var igång! Näst på tur var Champinjonerna som gjorde det på 1minut och 14 sekunder. med ÄNNU MERA SPYOR! tror det var här viktor spydde upp hela frukosten på burken så att det studsade i ansiktet på honom, vilket ledde till att han hade ägg i hela ansiktet och håret. Han la ribban. Sist, men inte lättast (tror jag) var det Matti&Nukanen vackrast av alla och det enda helblonda laget trodde givetvis att 1:12 inte var någon tid att slå. ACK VAD VI BEDROG OSS! Första ölen var ju inga problem. En megarap och sen var man redo för nästa. Sneglade lite på Jarko för att se hur han låg till. Han var inte klar med sin första, så jag tog det lite lugnt. En liten spya från hans sida och så ner med det sista av ölen. Andra ölen gick jäääävligt trögt. Vi vann inte. Vi kom sist: 2 minuter och 7 sekunder.
Kalle sög i sig bonusölen som att det var världens enklaste sak och vi gjorde oss redo för nästa gren.

En lagom rutten och myräten stock fick agera nästa grens redskap. Eftersom matti förlorade första fick vi börja andra. Vi gjorde hyfsat ifrån oss. Champinjonerna slungade iväg stocken med sådan vrede att den gick i 2 delar, en 1/4 lossnade. Men dom tyckte att skinsen skulle få leka med den mindre stocken och efter lite protester från Matti blev det så.
Champinjonerna vann. Matti kom tvåa och trots att dom hade mindre vikt att stöta kom skinsen sist. Viktor tog bonusölen, men han tyckte inte om den så han spottade, förlåt, spydde upp halva ölen i 2 omgångar, men han gjorde det på under 12 sekunder. Så det var game.

Dead mans carry - en gren där alal vill se Micke och Patrik i samma lag. Inte för att Micke väger speciellt mycket mer än mig eller Viktor, bara för att han ser ut att göra det. Det är en jävla stor volym va. Kommer inte ihåg så mycket av den här grenen, annat än att det var lite jobbigt.
Skinsen vann, Matti kom tvåa, champs kom sist. Bonusölen var inga problem.

Nu började det ösregna och det blixtrade och åskade som faaaaaan! Lyckligtvis befann vi oss nära ett träd på ängen vi stod på, så vi ställde oss under det för att undvika det värsta regnet. Ett gäng ryttare kom förbi och hånade oss för att vi stod under trädet, dom förstår inte. Ledarhästen var en riktig fjolla. kände rovdjuret i Jarko och vägrade gå förbi stocken som låg kvar på den lilla grusvägen. Låg även några burkar där som hästen var jääävligt rädd för.
SSH-Hästen 1-0. Regnet avtog och spelen fortsatte.

Äggkast.
Nu börjar vi känna igen Kalle. Han fumlar! Han missar att ta emot ägget på först kastet. The skins are out! Matti klarar några vändor men Champinjonerna imponerar och låter inte ägget gå sönder i första taget. (Plats för judeskämt.) Bonusölen var inga problem...tidsmässigt. Även fast misstänkt mycket spottades/spyddes upp.

Terrängbanan var ett skämt! sjukt improviserad, alldeles för kort men potentiellt livsfarlig ändå. Vi sparng från en superhal bergknalle, ner över vägen, upp till en annan superhal bergknalle där vi svepte en öl, sen tillbaka för att näste man skulle springa. Stafett liksom.
Ganska meningslös gren sådär, den borde vara längre, jobbigare och bättre. Matti vann, skinsen kom tvåa och chams förlora. Jag, Tim, försökte mig på bonusölen. fick en pinsam tid på 14 sekunder. Inte en droppe spilldes dock och burken var helt jävla tom. Respekt.

Stenstötning
Finns inte mycket att säga. Kalle börjar bli full, kommer inte ihåg nåt specifikt från grenen. man skulle ha varit där.. Champisarna vann, Matti tvåa, skinsen sist. Bonusöl sänktes i champinjonandan.

Tror det var lunch nu. NEj det var nog dragkamp först.

Dragkamp!!!
Förstod aldrig riktigt reglerna. Men Matti vann båda sina matcher, Champinjonerna förlorade båda sina, skinsen vann en o förlorade en. Matti vann. YAY! FINSK RÅSTYRKA!
Det roliga med grenen var att Kalle skyllde p åatt han ramlade när dom förlorade mot oss i Matti. Vi vann, även fast Kalle brutalt hade sparkat undertecknad i bröstet precis innan kampen. När han sen låg där på backen och andades ut gick jag fram för att kolla hur han mådde, men jag snubblade och råkade stampa honom i bröstet en smula. Så pass att han kvällen efter fortfaranade hade märken. That's what happens man. Clean yourself up!
Bonusölen ÄGDES! av TimJu i Matti. Nu var vi på gång!

Nu!! var det lunch. Viktor in och däcka i tältet, vi andra smekte en gourmetlunch bestående av korv. JArko var lite ledsen, det fanns ingen senap. Att inte ha senap på korven är som att simma utan vatten, eller nåt. Nästa år blir det senap till korven! Micke som hade med sig egen mat, för att han har lite känslig mage, plockade fram la piece the resistance. Vitlökssås. JArko blev lite gladare nu. Patrik fläkte upp en burk ravioli..tror jag..han gjorde det nån gång iafl. Vi mörschade den med yxan så det flög mat överallt. Slängde på burken på elden och sen var Patrik glad igen. Micke åt fisk tror jag. Eller ingenting alls. Han orkade nog inte spy upp fisk, kan förstå honom.

Ingen var speciellt sugen på att fortsätta med spelen efter lunch, men det skulle fortsättas. Däckkastning stod på tur.
Champisarna började med en bra prestation. Skinsen kom inte riktigt lika långt, mickes händer pallade inte trycket. Sist ut var Matti som slängde lika långt som champisarna!!!
OMKAST!
Matti först ut, Tim samlade tio tigrars styrka och skickade iväg däcket långt, långt bort. Jarko väckte rovdjuret i sig och gjorde en strålande insats. Behöver jag ens skriva att champinjonernas insats inte räckte till? NEj, Matti vann! Bonusölen var godkänd.

Skottkärra. Rolig gren. Micke såg inte helt stabil ut när han stapplade fram mot ölburken, men han blev törstig o drog i sig den fort som aldrig förr. Kalle stod redo på alla 4 sexigt svankandes och väntade ivrigt på att få Micke mellan sina ben. Han blev så exhalterad att han vobblade fram och sänkte sin öl. Protokollförarna var ganska fulla och hade inte superkoll på vart dom skrev up ptiderna, det enda jag kan säga att det var tajt på den här grenen, jävligt tajt har jag för mig. Men jag var full. Champisarna stod på tur och gjorde en stabil insats. Patrik sprang först, Viktor tog efter sin bror och svankade lika sexigt, vobblade inte lika fullt lika mycket och FUSKADE! handök mot ölen istället för att gå förbi den, vilket är det enda rätta enligt reglerna.
Matti öppnade starkt med en imponarande sprint av Jarko, han var framme vid sin öl på nolltid, svepte den bra fort och sen stapplade jag fram mot min burk o jag var bra mycket tyngre än jag vil lerkänna. hur som. VI VANN! Vi tog även bonusölen.

Idioten kommer jag fan inte ihåg nånting av
Skinsen vann, Matti kom tvåa, champinjonerna förlorade. Bonusöl o Kalle. D e givet. Tror han spydde som ett djur efter ölen. ligger en sten precis vid grusvägen. lyft på den så ser ni.

Blind mans öl. Allas favoritgren!
Champinjonerna var först ut. skitcoola med spejade simglasögon tog dom sig an cirkeln. Efter en del pilatesövningar, några tunnlar och krockar så hittade dom ölen. sög i sig dom och slutade på 2minuter och 50 sekunder.
Matti på tur. Har ingen aning om hur det såg ut, vet bara att vi klarade av det lite snabbare. det gick fort att hitta ölen. Jarko plockade 3 av 4..eller han tog nog alla 4, finsk fjälljägare, vad ska man säga. sluttid 2min 23 sek.
Skinsen, allas våra älskade skins. Finns en anledning till att man vill ha idioten sent i spelen - det är för att Kalle är så jävla full och grym på att hitta öl. In i ringen med dom. Plockar några öl först, emn tappar bort dom. Micke söker av hela cirkeln längs repet, men missar ölen som ligger där med nån centimeter. Kalle försvinner ut ur cirklen, dom börjar göra snöänglar och rulla runt, över varandra, under varandra. dom har 3 öl. tappar en. hittar den tredje. Letar febrilt efter den sista. Kalle håller praktiskt taget i den, men tar inte upp den. Micke missar den igen med någon centimeter. Kalle lägger sig på rygg och har den 5 centimeter ifrån huvudet men hittar den inte! efter mycket om och men, efter att ha slitit upp varenda grästuva hittar dom den. Dom har alla 4 och sveper dom. 6 minuter och 50 sekunder. Så JÄVLA rolig gren!
Tim missar bonusölen :(

Ironman! Nån fick för sig att det skulle var dubbla poäng på ironman. Alla sa okej. Jävla dum idé såhär i efterhand. MEn så blev det iafl.
Kalle full som ett as sänkte sina öl på nolltid, micke var inte heller dålig. strax över 2 minuter, eller om det var 1.44 tillome. Kalle var klar på 1 minut.
Champinjonerna fetägde och var klara på 1.33 eller nåt löjligt.
Det verkade rätt lovande för oss i Matti, vi hade potential att inte förlora grenen. Men så blev jag klar. Inga öl kvar. MASSA kolsyra som skulle upp.. Världens fetaste spya. fyfan. dagens första för mig. Alldeles orange. hela jävla tarmsystemet. Det gutturala vrålet tvingade Jarko att ta en paus från sitt drickande för att spy lite själv. Vi förlorade med några sekunder. några ynka jävla sekunder! Viktor klarade av bonusölen. Nästa år blir det nya regler för bonusöl tror jag.

Slutställningen:
Två skinnskalalr och en orakad pung: 39
Matti&Nukanen (vet inte om d stavas med u eller y): 44
Champinjonerna: 45

Grattis till Champinjonerna, nästa år vinner ni inte. Hämta pokalen och bjud mig på sprit!

Inga kommentarer: