fredag 10 augusti 2007

SSH-möte och förfest!

Men var börjar man!?

Årets SSH-fest började med ett möte på söndagen. Vi tänkte planera det sista och dricka några öl. Vi kom fram till bitarna lagom tills allting gick över styr och utvecklade sig till en dyngfylla. Viktor blev skitsne på kalle, och oss (mig och Patrik) för att Kalle limmade på "hans tjej". Micke hade långt tidigare lagt ner alla försök till att festa sen han insåg att han var hur full som helst. Allting slutade med att Micke drog hem tidigast, Kalle drog på efterfest med "viktors tjej", jag och Patrik fixade gratismat och bevittnade upptrappningen till ett homoslagsmål inne på Donken. Viktor tjurade.. men han var trött för att han skulle upp och tvätta på måndagen, nånting som han knappt lyckades med.
Kom i säng runt 4.30 tror jag, 7 står Kalle o bankar på mitt fönster så det är ju bara att släppa in honom. En slagen hjälte med händerna fulla av intorkad pasta cabonara och ketchup runt hela munnen stormar ner och lägger sig i min säng för att powernappa ett par timmar.

Nu är det måndag! Massor av saker som måste fixas innan kryssningen, det är sagt att vi ska vara där 17, innan dess var vi tvungna att inhandla en del grejer till spelen. Tidtagarur, simglasögon, ett FETT rep (36mm i diameter) och ett bildäck. Micke fixade däcket. Jag och Kalle fixade resten, Fan va stabila vi var den dan. Om Kalle hade fortsatt att imponera hade allting varit guld.

Bitarna är fixade, alla är i tid till båten, Viktor fortfarande skitsur verkar det som, med näsan nertryckt i en Gemmelbok. Mest sociala killen där alltså. In i hytten duscha byta om dricka öl dricka sprit dricka öl. Patrik blev kung på båten efter lite ölspel, and I skullfucked him.
Efter alldeles för mkt alkohol på alldeles för kort tid kom vi fram till att vi måste lotta lagen. De blev som följer:
Viktor - Patrik bildar "Champinjonerna"
Kalle - Micke Utgör "två skinnskallar och en orakad pung"
Tim - Jarko Är först "En sisu i bastun" Men sen "Matti & Nykanen"

Grym laguppställning, enda bittra var att jag blev mobbad ombord för att min lagkamrat Jarko inte var med, så jag sket i grabbarna och sprang omkring ensam för att festa ett par timmar här o där. Det blev tråkigt och jag förlät dem för att de mobbade mig, sen blev vi SKITFULLA!

Att vakna ombord på ett fartyg man varit skitfull på är inte jättetrevligt när man luktar död bäver i munnen och inser att alla andra kommer sova minst 2 timmar till, samtidigt som man är grymt törstig. Frukost! en kaffe och en halvliter vatten. Snäll som jag är köpte jag med mig vatten till mina hyttkamrater också...Stekarna i c-hytten fick fixa efter vatten, vem fan orkar gå ner till däck 2 för att folk är bakfulla liksom!? Mmm precis, vi bodde på däck 6. Efter några om och men fick vi liv i alla, Kalle köpte sig en ost och en salami till frukost och sedan var supandet i full gång igen. SKITFULLA igen (alla utom Patrik) inhandlar vi alldeles för mycket öl med massvis med skum och börjar leta oss bort från båten, vi får hjälp med att transportera ölen från båten av vår skogsguide. (Alla burkar fanns kvar efteråt!!) Vi går kilda vägar för att packa det sista inför SSH-spelen.

2 kommentarer:

Jolly Pong sa...

Hoy!
Bra sammanfattning av dagarna innan festen :P
Slå oss hårt med en korrekt poänglista när tid finns, tror fortfarande att jag å micke egentligen vann o.O

Jolly Pong sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.